Kundtjänst – FAQ
Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor som rör beställning, betalning, leverans och returer av våra produkter.
Hittar du inte svaret är du naturligtvis välkommen att kontakta oss. Ibland kan det vara högt tryck, men vi försöker att alltid svara dig inom 48 timmar.
Beställning
Empty
Hur vet jag att min beställning gått igenom?
Vilka kostnader tillkommer?
Finns det en åldersgräns för att handla?
Hur vet jag när slutsålda produkter kommer in i lager igen?
Kan jag handla som företagare?
Kan jag handla i en fysisk butik?
Hur använder jag en rabattkod?
Betalning
Empty
Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?
När debiteras mitt konto vid direktbetalning?
Hur använder jag en rabattkod?
Kan jag handla som företagare?
Leverans
Empty
Vilka leveransalternativ kan jag välja mellan?
Vilken leveranstid kan jag räkna med?
Hur kan jag spåra min leverans?
Observera att det efter bekräftad leverans kan dröja upp till 48 timmar innan spårningslänken uppdateras.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket från ett ombud i tid?
Om du önskar utnyttja din ångerrätt är därför vår rekommendation att hämta ut ditt paket och sedan sända det i retur till oss. Vid retur bekostar du själv returfrakten.
Mitt paket är transportskadat - vad gör jag?
Dolda transportskador, skador på produkt som ej är synliga på förpackningen, ska anmälas omgående och senast 7 dagar från och med att du mottagit varan för att en omleverans eller avhjälpande av felet ska utföras av iKote AB. Därför är det viktigt att du kontrollerar din order direkt när du fått den och fotograferar eventuella skador på förpackningen och produkten. Dold transportskada anmäld efter 7 dagar från mottagandet godkänns ej.
För att anmäla en transportskada, fotografera skadan och skicka det till iKote AB på e-postadressen info@cerakote.se för hantering. Ange även orderinformation i mailet.
Bilder som behövs:
- Den skadade produkten.
- Adresskortet på försändelsen. Hela adresskortet ska vara synligt och läsbart.
- Försändelsen i sin helhet: yttre emballagets samtliga sidor, samt eventuella emballageskador.
- Inre emballage
- Bilder som visar hur produkten var förpackad. Är produkten emballerad i en låda skall denna öppnas och fotograferas ovanifrån med produkten och emballaget så som det låg förpackat vid ankomst.
OBS: Kassera inte försändelsen innan du kontaktat oss. Utan rätt underlag kan vi inte ersätta dig för skadat gods. Andra anspråk än fel på produkt och frakt beaktas inte.
Retur
Empty
Vad gäller om jag vill ångra ett köp?
Du kan även använda blanketten hos Konsumentverket för ångerrätt som du fyller i och skickar till oss. Blanketten finns här. Observera att varor som inte ingår i ordinarie sortiment (beställningsvara) inte omfattas av ångerrätten.
Vad kostar det att returnera en vara?
Hur returnerar jag en vara?
Hur byter jag en vara?
Hur lång tid tar en retur?
Kontakt
Om du inte hittar svaret på din fråga ovan kan du enkelt kontakta oss genom formuläret.
Ibland kan det vara högt tryck, men vi försöker att alltid svara dig inom 48 timmar.