Kundtjänst – FAQ

Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor som rör beställning, betalning, leverans och returer av våra produkter.

Hittar du inte svaret är du naturligtvis välkommen att kontakta oss. Ibland kan det vara högt tryck, men vi försöker att alltid svara dig inom 48 timmar.

Beställning

Empty
Hur vet jag att min beställning gått igenom?
Efter en lyckad order får du alltid en orderbekräftelse via e-post. Hittar du inte den i din inkorg eller bland skräpposten inom 3 timmar från att du la beställningen, vänligen kontakta oss.
Vilka kostnader tillkommer?
Ditt totalpris är alltid synligt i kassan innan du betalar. Det priset inkluderar kostander såsom frakt och eventuella andra avgifter.
Finns det en åldersgräns för att handla?
Ja, du måste vara över 18 år för att handla hos oss.
Hur vet jag när slutsålda produkter kommer in i lager igen?
I nuläget har vi ingen funktion för att visa när produkter beräknas komma åter i lager. Kontakta oss gärna för en prognos.
Kan jag handla som företagare?
Ja, men du kan för närvarande bara betala de betalalternativ som finns tillgängliga hos Klarna.
Kan jag handla i en fysisk butik?
Nej, i dagsläget säljer vi endast via vår webbutik.
Hur använder jag en rabattkod?
Du fyller i rabattkoden i kassan. Rabatten dras sedan automatiskt av från totalpriset.

Betalning

Empty
Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?
Betalning sker enkelt och tryggt med Klarna. Du behöver inte ha ett konto hos Klarna sedan tidigare för att kunna betala.
När debiteras mitt konto vid direktbetalning?
I normalfallet reserveras beloppet när ditt köp genomförs och debiteras när vi skickar dina varor. I vissa fall debiteras du direkt i samband med köpet. Kontakta Klarna Bank om du vill ha mer detaljerad information.
Hur använder jag en rabattkod?
Du fyller i rabattkoden i kassan. Rabatten dras sedan automatiskt av från totalpriset.
Kan jag handla som företagare?
Ja, men du kan för närvarande bara betala med de betalalternativ som finns tillgängliga hos Klarna.

Leverans

Empty
Vilka leveransalternativ kan jag välja mellan?
Vi samarbetar med DHL och UPS och erbjuder express- eller standardfrakt när du handlar från oss. Beroende på paketets innehåll kan paketet komma att klassas som farligt gods.
Vilken leveranstid kan jag räkna med?
För varor i lager är den normala leveranstiden 2-5 vardagar beroende på valt fraktsätt. Vid reserverar oss för eventuella fördröjningar under leveransen.
Hur kan jag spåra min leverans?
För spårbara leveransalternativ skickas en spårningslänk i leveransbekräftelsen via e-post eller i vissa fall via sms.

Observera att det efter bekräftad leverans kan dröja upp till 48 timmar innan spårningslänken uppdateras.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket från ett ombud i tid?
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid kommer det att gå i retur till oss. I dessa fall kommer vi utöver returfrakten även debitera en hanteringsavgift.

Om du önskar utnyttja din ångerrätt är därför vår rekommendation att hämta ut ditt paket och sedan sända det i retur till oss. Vid retur bekostar du själv returfrakten.

Mitt paket är transportskadat - vad gör jag?
Om du upptäcker en omfattande skada på paketet vid leverans eller uthämtning ska du anmäla detta till speditören eller utlämningsstället som en reklamation. Vid eventuella transportskador/emballageskador ska du om möjligt omedelbart på plats anmäla detta till chauffören och notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Dolda transportskador, skador på produkt som ej är synliga på förpackningen, ska anmälas omgående och senast 7 dagar från och med att du mottagit varan för att en omleverans eller avhjälpande av felet ska utföras av iKote AB. Därför är det viktigt att du kontrollerar din order direkt när du fått den och fotograferar eventuella skador på förpackningen och produkten. Dold transportskada anmäld efter 7 dagar från mottagandet godkänns ej.

För att anmäla en transportskada, fotografera skadan och skicka det till iKote AB på e-postadressen info@cerakote.se för hantering. Ange även orderinformation i mailet.

Bilder som behövs:

  • Den skadade produkten.
  • Adresskortet på försändelsen. Hela adresskortet ska vara synligt och läsbart.
  • Försändelsen i sin helhet: yttre emballagets samtliga sidor, samt eventuella emballageskador.
  • Inre emballage
  • Bilder som visar hur produkten var förpackad. Är produkten emballerad i en låda skall denna öppnas och fotograferas ovanifrån med produkten och emballaget så som det låg förpackat vid ankomst.

OBS: Kassera inte försändelsen innan du kontaktat oss. Utan rätt underlag kan vi inte ersätta dig för skadat gods. Andra anspråk än fel på produkt och frakt beaktas inte.

Retur

Empty
Vad gäller om jag vill ångra ett köp?
Du har som kund enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från och med att du mottagit din order. Meddela oss inom 14 dagar på info@cerakote.se eller genom vårt kontaktformulär att du vill ångra ditt köp. Det måste framgå i meddelandet vilket köp som avses.

Du kan även använda blanketten hos Konsumentverket för ångerrätt som du fyller i och skickar till oss. Blanketten finns här. Observera att varor som inte ingår i ordinarie sortiment (beställningsvara) inte omfattas av ångerrätten.

Vad kostar det att returnera en vara?
Du får själv stå för returfrakten om du önskar returnera en vara.
Hur returnerar jag en vara?
Kontakta iKote AB och meddela att du önskar göra en retur. Paketera sedan varan väl innan du skickar varan tillbaka till oss. Produkter som ska returneras ska vara i nyskick och får inte heller brukats ovårdat för att köpet ska kunna ångras. För att retur ska accepteras skall förseglade förpackningar vara obrutna.
Hur byter jag en vara?
Det görs enkelt genom att returnera din beställda vara och sedan lägga en ny beställning. Din nya vara skickas inom 2-5 arbetsdagar. När vi har fått in din retur kommer vi att kreditera ditt konto beroende på vald betalningsmetod.
Hur lång tid tar en retur?
Förutsatt att returen godkänns får du vanligtvis en återbetalning inom 14 dagar från att du har skickat tillbaka varan. Återbetalningen sker genom Klarna.
Hittar du inte svar på din fråga?


Kontakta oss

Kontakt

Om du inte hittar svaret på din fråga ovan kan du enkelt kontakta oss genom formuläret.
Ibland kan det vara högt tryck, men vi försöker att alltid svara dig inom 48 timmar.

    Vad kan vi hjälpa dig med?
      0
      Produkten är tillagd i varukorgen
      Varukorgen är tomFortsätt handla